Patříte k vytíženým lidem a máte stále mnoho práce? Pokud vás to baví, je všechno v pořádku.
Občas se ale možná pozastavíte nad tím, že nevíte, kde vám hlava stojí a co jste to vlastně všechno chtěli v daný den udělat.
Manažerské schopnosti v práci jsou více než užitečné. Ale to, co by měl člověk vědět, je smanažovat i sám sebe a svůj čas. Zde je několik tipů, jak „neztratit“ hlavu.
- Úkoly delegujte
Netvrdíme, abyste si našli asistenty a přesouvali na ně své aktivity. Pokud na to máte finanční kapacity a po ruce lidi, kterým důvěřujte, klidně to udělejte.
Čtěte také:
Elektronika od podzimu prý podraží
Některé činnosti za vás provedou elektroničtí pomocníci a mobilní aplikace.
Najděte si takové, které vám vyhovují, jsou přehledné a fungují.
Využívejte Google Calendar a naplánujte si den od momentu jak vstanete až po hodinu, kdy přestáváte pracovat. Téměř v každém telefonu je dnes také elektronický notes, do kterého si můžete zapisovat všechny úkoly a cíle, kterých chcete během dne dosáhnout.
A abyste zachovali ve své hlavě řád, splňujte je postupně tak, jak je máte napsáno. Pokud si raději píšete, pořiďte si plánovací diář. Na trhu jich je obrovské množství.
I z toho si však udělejte zábavu a pořiďte si diář, který je vám příjemný i vizuální. Jednotlivé úkoly si můžete i vybarvovat od těch, které musíte udělat co nejdříve až po ty, které mají čas.
- Mějte rozvrh
Ne, rozvrhy nejsou jen pro děti ve škole. Pomáhají vám udržet si ve věcech pořádek a určitou posloupnost.
Existují totiž činnosti, které přece děláváte každý den. Ale v tom chaosu na ně zapomínáte nebo je přesouváte na jiný čas.
Máte si dát pilulku v určité době? Nebo zanedbáváte pitný režim? Nastavte si do mobilního telefonu připomínky.
- Určete si pracovní dobu
Stále více lidí pracuje na vlastní noze. Háčkem v takovém stylu práce však je, že si někdy neumíme udržet disciplínu a pracovní morálku.
Pokud pracujete z domova, možná to znáte. Nevíte, kde začít dříve, ruší vás neumyté nádobí nebo jste si řekli, že musíte ještě vyžehlit pár kusů oblečení. Ne.
Vymezte si hodiny určené pro práci a domácí práce absolvujte v jiném čase.
Pokud vás prostředí bytu ruší, najděte si místo pro práci v příjemné kavárně nebo coworkingovém centru.
Řekněte si, že budete pracovat od desáté do čtvrté odpoledne a v této době ze sebe vydejte maximum.
Začněte den klidně, pusťte si oblíbenou hudbu, vymezte si čas na snídani, případně čtení novin nebo poslech podcastů.
- Rozdělený týden
Pokud vám to vaše povolání dovoluje, věnujte určitý den určitým úkolům. V určitý den v týdnu si domluvte schůzky, které lze v daný den absolvovat.
Ráno zase určitě na zodpovězení a třídění e-mailů. Pondělky by měly být dny, kdy si naplánujete celý zbývající týden a absolvujete poradu.
Pokud máte na starosti více oddělení ve firmě, setkání s každým z nich si rozdělte na jiný den. Pokud je vaší prací psaní, věnujte mu dva nebo tři dny v týdnu, podle toho, kolik textů vaše práce vyžaduje.
Neznamená to, že by váš týdenní rozvrh ztratil flexibilitu. Uklízením povinností se naopak rozvrh „provzdušní“ a dostane více prostoru k řešení akutních situací.