Čtyři kroky, které vám pomohou lépe si zorganizovat den

spot_img

Patříte k vytíženým lidem a máte stále mnoho práce? Pokud vás to baví, je všechno v pořádku.

Občas se ale možná pozastavíte nad tím, že nevíte, kde vám hlava stojí a co jste to vlastně všechno chtěli v daný den udělat.

Manažerské schopnosti v práci jsou více než užitečné. Ale to, co by měl člověk vědět, je smanažovat i sám sebe a svůj čas. Zde je několik tipů, jak „neztratit“ hlavu.

  1. Úkoly delegujte
    Netvrdíme, abyste si našli asistenty a přesouvali na ně své aktivity. Pokud na to máte finanční kapacity a po ruce lidi, kterým důvěřujte, klidně to udělejte.

Čtěte také:

Elektronika od podzimu prý podraží

Některé činnosti za vás provedou elektroničtí pomocníci a mobilní aplikace.

Najděte si takové, které vám vyhovují, jsou přehledné a fungují.

Využívejte Google Calendar a naplánujte si den od momentu jak vstanete až po hodinu, kdy přestáváte pracovat. Téměř v každém telefonu je dnes také elektronický notes, do kterého si můžete zapisovat všechny úkoly a cíle, kterých chcete během dne dosáhnout.

A abyste zachovali ve své hlavě řád, splňujte je postupně tak, jak je máte napsáno. Pokud si raději píšete, pořiďte si plánovací diář. Na trhu jich je obrovské množství.

I z toho si však udělejte zábavu a pořiďte si diář, který je vám příjemný i vizuální. Jednotlivé úkoly si můžete i vybarvovat od těch, které musíte udělat co nejdříve až po ty, které mají čas.

  1. Mějte rozvrh
    Ne, rozvrhy nejsou jen pro děti ve škole. Pomáhají vám udržet si ve věcech pořádek a určitou posloupnost.

Existují totiž činnosti, které přece děláváte každý den. Ale v tom chaosu na ně zapomínáte nebo je přesouváte na jiný čas.

Máte si dát pilulku v určité době? Nebo zanedbáváte pitný režim? Nastavte si do mobilního telefonu připomínky.

  1. Určete si pracovní dobu
    Stále více lidí pracuje na vlastní noze. Háčkem v takovém stylu práce však je, že si někdy neumíme udržet disciplínu a pracovní morálku.

Pokud pracujete z domova, možná to znáte. Nevíte, kde začít dříve, ruší vás neumyté nádobí nebo jste si řekli, že musíte ještě vyžehlit pár kusů oblečení. Ne.

Vymezte si hodiny určené pro práci a domácí práce absolvujte v jiném čase.

Pokud vás prostředí bytu ruší, najděte si místo pro práci v příjemné kavárně nebo coworkingovém centru.

Řekněte si, že budete pracovat od desáté do čtvrté odpoledne a v této době ze sebe vydejte maximum.

Začněte den klidně, pusťte si oblíbenou hudbu, vymezte si čas na snídani, případně čtení novin nebo poslech podcastů.

  1. Rozdělený týden
    Pokud vám to vaše povolání dovoluje, věnujte určitý den určitým úkolům. V určitý den v týdnu si domluvte schůzky, které lze v daný den absolvovat.

Ráno zase určitě na zodpovězení a třídění e-mailů. Pondělky by měly být dny, kdy si naplánujete celý zbývající týden a absolvujete poradu.

Pokud máte na starosti více oddělení ve firmě, setkání s každým z nich si rozdělte na jiný den. Pokud je vaší prací psaní, věnujte mu dva nebo tři dny v týdnu, podle toho, kolik textů vaše práce vyžaduje.

Neznamená to, že by váš týdenní rozvrh ztratil flexibilitu. Uklízením povinností se naopak rozvrh „provzdušní“ a dostane více prostoru k řešení akutních situací.

- Reklama -spot_img
spot_img

Redakce doporučuje

Články autora